onsdag 6 november 2013

Tankeläsare

Har haft en elev i 1 1/2 vecka nu, kört vad vi kallar för en superintensiv, alltså man kör 18- 20 lektioner första veckan och sen lika mycket i vecka två, om det behövs. Redan första lektionen var jag på och sa att hon hade fel sätt att svänga, sen har jag varit på om det varje lektion och vid varje tillfälle som hon har felat. Sa till inför helgen när hon skulle träna hemma att " tänk nu på att träna och svänga på rätt sätt" ja sa hon. I måndags var hon tvungen att avbryta utbildningen pga personliga skäl vilket är helt ok, vi sparade några lektioner men tog bort uppkörningen. Sen har det fortsatt med fler fel bl.a. Så struntar hon i att blinka när hon kör rakt igenom en cirkulation eller så blinkar hon vänster ( om man blinkar vänster på en uppkörning så är man direkt underkänd, om man ska rak igenom förstås, inte vänster ut) Tillslut så känner jag att det känns som om man talar till döva öron, jag har demonstrerat,instruerat och tjatat men hon fortsätter precis som om inget har hänt, ofta börjar hon att prata om något helt annat när jag påpekar det farliga i hennes beteende. Så idag så hade hon den sista bokade lektionen så jag frågade hur fortsättningen skulle bli, hur de tänkte gör nu. Får till svar att nu skulle de fortsätta träna hemma, hon har ju fått en bra grund att stå på för det var det som var planen hela tiden, att komma igång! Då tänkte jag, det finns ju bättre sätt än att köra en superintensiv vecka om man vill komma igång, sa också att då är det ju bra att ni (hon och handledaren) läser mina anteckningar som jag har skrivit, så ni vet vad ni ska träna, "ja det har vi gjort varenda kväll" svarar hon och jag tänker, är hon helt dum i huvudet, varför tar hon inte till sig kritiken då var på hon svarar" ja jag är ju inte helt dum i huvudet" nähä vad är det då som felar undrar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar